همان طور که میدانید فروش میوه خشک در بازار کشورمان به صورت فله یا بسته بندی انجام می شود و برای توزیع در ایران یا کشورهای دیگر به منظور صادرات باید به نیاز مصرف کننده دقت داشت. اگر این محصول مرغوب به عنوان مواد اولیه در کارخانه¬ای موردنیاز باشد، پس باید استفاده از بسته بندی های شیک را حذف کرد. چون این کار باعث بوجود آمدن هزینه های اضافی در فروش میوه¬های خشک می شود.

میوه خشک در بازار آجیل

اکثر اوقات هدف از پخش میوه خشک، عرضه در فروشگاه های زنجیره ای و مواد غذایی یا مراکز فروش آجیل و خشکبار است. بنابراین در این موارد برای زیبایی بیشتر، حتما باید از بسته بندی های منظم و شیک استفاده نمود. امروزه به دلیل افزایش بیش از حد مواد آلاینده در هوا که در شهرهای صنعتی بیشتر شاهد آن هستیم، بسته بندی درست محصول امری ضروری است. درنتیجه، این عمل باعث حفظ کیفیت و بالا بردن سلامت میوه خشک خواهد شد. هرچند اگر دقت کنید، می¬بینید که این امر در بهبود فروش میوه های خشک در سطحی بالاتر برای صادرات بسیارموثر است.

فروش میوه خشک

معمولا افراد در نگاه اول به میوه خشک بعنوان نوعی میان وعده و آجیل نگاه می کنند. ولی گذشته از این طرز فکر، باید گفت کاربردهای میوه خشک مرغوب تنها به مراکز فروش آجیل یا مواد غذایی محدود نمی شود. از جمله دیگر مراکزی که فروش این میوه های خشک در آن کاربرد دارد عبارتند از:
• رستوران ها (بیشتر پیازخشک یا گوجه خشک)
• مغازه های عطاری
• کارگاه های بزرگ و کوچک شیرینی پزی

محصول پیشنهادی: میوه خشک انبه 

البته از این نکته نباید غافل شد که باز هم بیشترین موارد استفاده برای فروش میوه خشک های با کیفیت و نمونه همان آجیل فروشی ها هستند. همچنین از میوه خشک هایی که کیفیت کمتری دارند و هنوز هم سالم هستند، می توان برای مکان های ذکر شده به عنوان بازاری بالقوه استفاده کرد. بنابراین، فروش هر میوه خشکی از لحاظ نوع بسته بندی و یا حتی نوع کیفیت بازار مناسب خود را دارد و بدنبال این قضیه، از قیمت های متفاوتی نیز برخوردار هستند. مثلا اگر کسی می¬خواهد میوه خشک های مرغوب مجلسی تهیه کند، باید سراغ فروشگاه های معتبر فروش میوه¬های خشک برود. ولی اگر شخصی بدنبال مصارف دمنوش یا شیرینی پزی باشد، می¬تواند این محصول را از عطاری یا صنایع پخت شیرینی تهیه کند.

پخش میوه های خشک و راه های کاهش قیمت

بطورمعمول، قیمت ها  میوه خشک دارای عوامل زیر هستند:
• اینکه کارگاه¬ها و مراکز تولید میوه خشک برای تهیه محصولشان چقدر به کیفیت آن توجه داشته اند، در قیمت نهایی تاثیر می گذارد، یعنی میوه خشک هر چه دوریز به نسبت کمتری داشته باشد، قیمت آن نیز بیشتر است.
• یکی از نکات دیگر، قیمتی است که باغدار یا فردی که در محل میوه و تره¬بار محصول موردنظر را می فروشد، چه قیمت گذاری برای آن تعیین می¬کند. بنابراین تولید کننده هرچه خود میوه را با قیمت متعادل تری دریافت کند، از آن طرف هم برای مصرف کننده میوه خشکی با قیمت مناسب تر تعیین می کند.
• اگر میوه تهیه شده از مراکز فروش دارای کیفیت بالاتری باشد، به طبع میوه خشک با کیفیت تری هم می توان تهیه نمود.

 

• ممکن است در یک سال، نوع خاصی از میوه بدلیل بارش محدود باران، به سختی و با حجم کمتری خریداری شود که این خود بعنوان علتی مهم، در عرضه میوه خشک در بازار تاثیرگذار خواهد بود.
• علاوه بر نکات فوق، هرچند تولید کننده های انواع میوه خشک علاوه بر پرداخت مبلغی برای خرید میوه، باید برای کارگاه و سوخت و بهینه سازی دستگاه¬ها نیز هزینه ها را تامین کنند. بنابراین این مسئله هم در قیمت نهایی فروش میوه خشک در بازار مهم است.

 

 

منبع: فروش میوه خشک موژان